Gyakran ismételt kérdések és általános magyarázatok

Mi az a Csomagvarázsló?

A Csomagvarázsló a FOXPOST online csomagkezelési felülete, amelynek segítségével egyszerűen lehet csomagot feladni, illetve nyomon követni a csomagkezeléssel kapcsolatos folyamatokat.

Ki küldhet csomagokat a Csomagvarázslón keresztül?

A Csomagvarázsló szolgáltatás egy egyszerű regisztrációt követően igénybe vehető mind üzleti partnerek, mind magánszemélyek számára.

Hogyan küldhetek csomagot a Csomagvarázslón keresztül?

Regisztrálj a Csomagvarázslón és add meg a szükséges adatokat. Egyesével, vagy akár tömegesen is tudsz létrehozni csomagokat, melyeket bármely FOXPOST automatánál feladhatsz.

Kell-e csomagcímkét nyomtatni?

Magánszemélyként választhatsz, hogy címkével vagy címke nélkül adod fel a csomagod. Utóbbi esetben azonban címkenyomtatási díjat számítunk fel.

Üzleti partnereinknek mindenképpen kell címkét nyomtatni. Nekik lehetőségük van egyesével vagy tömegesen kinyomtatni a címkéket.

Mekkora csomagot lehet berakni az automata rekeszeibe?

XS 4,5 cm x 36 cm x 53 cm, max. 5 kg
S 12 cm x 36 cm x 62 cm, max. 15 kg
M 20 cm x 36 cm x 62 cm, max. 25 kg
L 38 cm x 36 cm x 62 cm, max. 25 kg
XL 60 cm x 36 cm x 62 cm, max. 25 kg

Mit tegyek, ha rosszul adtam meg a méretet, és a csomag nem fér be a rekeszbe?

Semmi gond. Automatánknál van lehetőséged módosításra és a megfelelő méretű rekesz kiválasztására.

Mennyi időm van a címke kinyomtatásától számítva, hogy elvigyem a csomagot a FOXPOST automatába?

A címke kinyomtatásától 7 nap áll rendelkezésedre, hogy feladd a csomagot a választott FOXPOST automatánál.

Üzleti ügyfélként rárakhatom két csomagra ugyanazt a címkét?

Minden esetben külön címke szükséges minden csomagra, még akkor is, ha ugyanannak a címzettnek ugyanarra a címre küldöd a csomagot.

Egy rekeszbe két csomagot is berakhatok?

Magánszemélyek esetében minden rekeszbe csak 1 csomagot lehet behelyezni.

Üzleti ügyfelek esetén van lehetőség egy rekeszbe történő tömeges csomagfeladásra.

Mikor kapja meg a címzett a csomagot?

Miután futárunk átvette a csomagot, a címzett egy munkanapon belül már át is veheti azt a választott célautomatából.

Házhoz küldés esetén két munkanap a kiszállítási idő, miután futárunk átvette a csomagot az automatából.

Hogyan veheti át a címzett a csomagot?

Ha a csomag megérkezett az átvételi pontra, SMS-ben értesítjük a címzettet. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert kóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját.

Házhozszállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt. A kiszállítást megelőzően a futár telefonon egyeztet a címzettel az átvétel időpontjáról.

A címzett helyett más is átveheti a csomagot?

A nyitókód ismeretében bárki átveheti a csomagot az automatából.

Házhozszállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.

Házhoz szállítás esetén mi történik a csomaggal sikertelen kézbesítéskor?

A futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a központi raktárunkba, ahonnan a címzett kérheti az ismételt kiszállítását vagy a feladó a számára történő visszaküldést.

Hagy a futár értesítő cédulát sikertelen kézbesítés esetén?

Sikertelen kézbesítés esetén a futár nem hagy értesítést, ügyfélszolgálatos kollégáink veszik fel a kapcsolatot a címzettel, hogy egyeztessenek az ismételt kiszállításról.

Mennyibe kerül ez nekem?

Áraink csomagmérettől függően változnak.

Magánszemélyek számára:

Automatából automatába küldés esetén:

XS méret 4,5 cm x 36 cm x 53 cm 5 Kg 699 Ft
S méret 12 cm x 36 cm x 62 cm 15 Kg 699 Ft
M méret 20 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 799 Ft
L méret 38 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 999 Ft
XL méret 60 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 999 Ft

Utánvétel

5 Ft - 10 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
10 001 Ft - 30 000 Ft Nettó 268 Ft Bruttó 340 Ft
30 001 Ft - 50 000 Ft Nettó 354 Ft Bruttó 450 Ft
50 001 Ft - 100 000 Ft Nettó 543 Ft Bruttó 690 Ft


Automatából házhoz szállítás esetén:

XS méret 4,5 cm x 36 cm x 53 cm 5 Kg 1 049 Ft
S méret 12 cm x 36 cm x 62 cm 15 Kg 1 049 Ft
M méret 20 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 1 249 Ft
L méret 38 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 1 699 Ft
XL méret 60 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg 1 699 Ft

Utánvétel

5 Ft - 10 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
10 001 Ft - 30 000 Ft Nettó 268 Ft Bruttó 340 Ft
30 001 Ft - 50 000 Ft Nettó 354 Ft Bruttó 450 Ft
50 001 Ft - 100 000 Ft Nettó 543 Ft Bruttó 690 Ft



Extra szolgáltatások díja: (csak házhozszállítás esetén)

Törékeny áru kezelés 190 Ft
Címkenyomtatás 99 Ft

Üzleti partnereink számára:

Automatából automatába küldés esetén:

XS méret 4,5 cm x 36 cm x 53 cm 5 Kg Nettó 550 Ft Bruttó 699 Ft
S méret 12 cm x 36 cm x 62 cm 15 Kg Nettó 550 Ft Bruttó 699 Ft
M méret 20 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 550 Ft Bruttó 699 Ft
L méret 38 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 550 Ft Bruttó 699 Ft
XL méret 60 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 550 Ft Bruttó 699 Ft

Utánvétel

5 Ft - 10 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
10 001 Ft - 30 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
30 001 Ft - 50 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
50 001 Ft - 100 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft


Automatából házhoz szállítás esetén:

XS méret 4,5 cm x 36 cm x 53 cm 5 Kg Nettó 825 Ft Bruttó 1 050 Ft
S méret 12 cm x 36 cm x 62 cm 15 Kg Nettó 825 Ft Bruttó 1 050 Ft
M méret 20 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 983 Ft Bruttó 1 250 Ft
L méret 38 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 1 338 Ft Bruttó 1 699 Ft
XL méret 60 cm x 36 cm x 62 cm 25 Kg Nettó 1 338 Ft Bruttó 1 699 Ft

Utánvétel

5 Ft - 10 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
10 001 Ft - 30 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
30 001 Ft - 50 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft
50 001 Ft - 100 000 Ft Nettó 228 Ft Bruttó 290 Ft



Extra szolgáltatások díja: (csak házhozszállítás esetén)

Törékeny áru kezelés Nettó 150 Ft Bruttó 190 Ft

Milyen fizetési módok vannak?

Magánszemélyként feladáskor automatáinknál csak bankkártyával tudsz fizetni.
Az utánvét összegét automatáinknál bankkártyával, házhozszállítás esetén a futárnál készpénzzel tudod fizetni.

Magánszemélyként kapok számlát a szállítási díjról?

Magánszemélyként a regisztráció során, vagy később megadhatod a számlaigényedet, illetve a számlázási adataidat. A legkésőbb a tárgyhót követő 6. napon rögzített számlaigényléseket tudjuk figyelembe venni az adott havi számlázás során. A havi számlát magánszemély feladók részére elektronikus formában, legkésőbb a tárgyhót követő 10. munkanapig küldjük el.

Üzleti partnerként mikor kapok számlát?

Üzleti partnereink részére hetente állítunk ki utólagos elszámolást és számlát.
Minden elszámolás keddtől-hétfőig tartó időszakot foglal magában és ezen időszakban feladott és átvett csomagokat és utánvételi összegeket tartalmazza.
Az elszámolást csütörtöki napokon készítjük el, ezen a napon kerülnek átutalásra az utánvételi összegek.

Lehet utánvétes csomagot feladni?

Igen, van lehetőséged utánvéttel feladni a csomagodat. Fontos, hogy a feladást követően már nem tudod az utánvételi összeget módosítani.

Mekkora a maximális utánvétösszeg?

Maximum 100 000 Ft-os utánvéttel tudsz csomagot feladni.

Utánvét összeg esetén hogyan tudja a címzett kifizetni a csomagot?

Az utánvét összegét automatáinknál bankkártyával, házhozszállítás esetén a futárnál készpénzzel tudja fizetni a címzett.

Feladóként mikor kapom meg az utánvét összegét?

Kérjük, vedd figyelembe, hogy a címzettnek – célautomatába küldés esetén - 3 nap áll rendelkezésére a csomag átvételére. Az utánvét összege csak átvételt követően folyik be hozzánk, ez követően tudjuk a feladónak átutalni azt.
Házhozszállítás esetén a csomag címzett általi átvételétől számítottan 2-3 munkanap alatt utaljuk át az utánvétel összegét. A banki utalás közlemény mezőjében megadjuk a csomagszámot, így azonosítható, hogy melyik csomag utánvételi összegét utaltuk át.

Kapok valamilyen bizonylatot a csomagom feladásáról?

Igen, a csomag feladását követően az automatánál kapsz bizonylatot a feladásról.

Mit tegyek, ha az automata, amit igénybe szeretnék venni nem működik?

Ebben az esetben hívd fel ügyfélszolgálatunkat, ahol bővebb tájékoztatást tudnak adni.
Ügyfélszolgálatunk telefonszáma: 06-1-999-0-369

Mi történik, ha a címzett nem veszi át a csomagját?

Az átvételi határidő lejárta után a csomagot visszaszállítjuk a feladónak, abba az automatába, ahol feladta a csomagot.

Milyen csomagfeladással kapcsolatos adatokat tudok nyomon követni a Csomagvarázsló segítségével?

Gyakorlatilag minden csomagfeladással kapcsolatos adatot láthatsz a Csomagvarázsló felületén:

- feladott csomagok számát
- csomaghoz tartozó címzési adatokat
- csomag státuszát
- csomagszámot
- beszedendő utánvét összegét
- az utánvételi összeg státuszát
- választott csomagméretet
- feladás költségét
- csomag létrehozásának dátumát

Milyen menüt kell választanom az automatánál magánszemélyként és üzleti partnerként?

Magánszemélyként a Csomagfeladás menüpont kiválasztása után a Csomagvarázsló gombra kell kattintanod.

Üzleti ügyfélként a Csomagfeladás menüpont kiválasztása után az Üzleti Partnereknek gombra kell kattintanod.

Hány napig vehető át a csomag?

Miután a csomagot behelyeztük az automatába, 3 nap áll a címzett rendelkezésére, hogy átvegye azt.

Hogyan lehet tömegesen létrehozni csomagokat a Csomagvarázslóban?

A Tömeges csomagfeladás menüpontra kattintva letölthető egy példa excel, melynek helyes kitöltésével tömegesen importálhatóak a küldemények címzési adatai.

Hogyan tudok tömegesen feladni csomagokat az automatánál?

Tömeges csomagfeladásra üzleti ügyfeleinknek van lehetősége. A regisztrációkor kapott és a személyes beállítások menüpontban megtekinthető ügyfélkóddal.

Az automatánál a Csomagfeladás menüpont kiválasztása után az Üzleti Partnerek gombra kell kattintani, majd meg kell adni a fent említett 9 számjegyű ügyfélkódot. Ezt követően tudod kiválasztani a megfelelő rekeszméretet, melybe az összes csomagot elhelyezheted.

Mire kell oda figyelnem a címke nyomtatásánál és felragasztásánál?

Mindig ügyelj a nyomtatóbeállításokra, a címkén a teljes vonalkódnak szerepelnie kell, csak így tudják a scannerek beolvasni.
A csomagcímkét ragaszd, és ne kapcsozd a csomagra. Ha kapcsozod, előfordulhat, hogy a címke leesik a szállítás, rakodás során.
A címkén található vonalkódot ne ragaszd le cellux-szal, mert a ragasztószalag visszatükrözheti a scannereket, így azok nem tudják olvasni a kódot.